עמוד הבית בלוג למה משמשת הביובית ומתי נזדקק לה?
למה משמשת הביובית ומתי נזדקק לה?
שתף
11 יול 2022

רבים מהאנשים פוגשים סיטואציות כאלו פעם בכמה זמן: מי השירותים או הכיור נשארים בהם, וגרוע מכך, מציפים אותם; פתחי הביוב השונים ברחבי הבית מפיצים ריחות רעים; ונראה שמערכת הביוב תקולה, בדרך כזו או אחרת.

כדי להתמודד עם הבעיה, ניתן לקרוא לאינסטלטור, שעשוי לבצע בדיקה מקדימה ולהשתמש בספירלה חשמלית; ובמקרה הצורך ניתן – ולפעמים צריך – להזמין גם את שירותי הביובית.

חברות ביובית מצויות בערים שונות: ניתן למצוא ביובית בפתח תקווה, בתל אביב, וכן באזורים כללים כבמרכז או בדרום.

מה היא ביובית?

ביובית היא למעשה משאית של אינסטלציה, המכילה בתוכה, בין היתר, כמות גדולה של מים, מנוע, משאבת לחץ, צינור צר שעשוי להגיע עד לאורך של חמישים מטרים וצינור של שלושת-רבעי צול – מידה המסמלת את קוטר הצינור.

תפקידה של הביובית הוא לשחרר סתימות בביוב, בעיקר במנהול (בעברית: כוות כניסה), שהוא הפתח הראשי, החיצוני לבית,  של מערכת הביוב.

ביובית עובדת כך: היא שואבת בוואקום את מה שחוסם את צנרת הביוב, ומשחררת מים באמצעות הצינורות, בזרם חזק מאוד, מים אל תוך הצנרת.

זרם המים שוטף וממיס את שאריות הפסולת, ומביא אותם אל רשת הביוב. משם, ניתן לקחת את החסמים שנותרו בנוחות ולהראות לבעלי הבית. 

מתי נצטרך להזמין ביובית?

לרוב, חסימות נוצרות באחת משתי דרכים: או בשל צמיחת שורשים אל מערכת הביוב, או בשל הרגלי מחיה שגויים.

צמיחת שורשים יכולה להיגרם במיוחד במקומות המוקפים בעצים וצמחים שונים, בכך ששורשיהם של חלק מהצמחים גדלים אל תוך הצנרת וחוסמים אותה.

הרגלי מחיה שגויים כוללים זריקת מגבונים או מוצרי היגיינה נשית אל אסלת השירותים, ובכך גורמים סתימות; וכן שפיכת חומרים שומניים ושערות אל הכיור.

כאשר מדובר בתקלה חד פעמית, ניתן להזמין אינסטלטור שיבצע בדיקה והערכה של המצב ויתקן אותו, ככל שאפשר;

אך במידה שמדובר בסתימות חוסמות ונשנות, ייתכן שיהיה צורך בשימוש בביובית, ואולי אף ביצוע צילום צנרת ביוב, שתלמד על סיבות התקלה.

חברות ביובית פרושות במקומות שונים בארץ, אך חברת ביובית בפתח תקווה, למשל, עשויה להעניק שירות לא רק לעיר פתח תקווה בלבד.

סוגי ביובית

נוסף על משאית הביובית הסטנרדטית, המאפשרת עוצמה של מנוע וזרימת מים, ישנה גם "ביובית נמוכה".

זו משמשת למקרים בהם נדרש השימוש בה במקומות נמוכים כגון חניונים, מקומות תת-קרקעיים, מקלטים או מרתפים, ועוד.

כמו כן, ישנה גם ביובית ניידת, המהווה ביובית בעלת עוצמת מנוע ולחץ מים חזקות, אך חלשות יותר מהביובית הרגילה.

לסיכום, ביובית היא משאית אינסטלציה שתפקידה לסייע במקרים של סתימות ותקלות שונות בצנרת הביוב, על ידי פעולות כגון שאיבת מים ופסולת; שחרור סתימות בלחץ מים; צילום צנרת הביוב; ועוד.

יש לזמן ביובית, בין אם בבאר שבע, בצפת או ביובית בפתח תקווה, כשמתגלה תקלה במערכת הביוב, או ככל שהאינסטלטור שהוזמן המליץ על כך.

וואצאפ פנייה לחברת ניקיון ופוליש ייעוץ בוואטסאפ